flex

flex

Friss topikok

Linkblog

Archívum

HTML

Ezt láttuk tegnap: Kalevala

2008.04.20. 20:44 | bollista | 1 komment

Hát akkor írok én is egyet, mert írni manapság meglehetősen flex.

A Kalevala c. táncos zenés produkció egy kortárs művész alkotása. Hagyományszerűen hozza a kortársakra jellemző nehezen emészthető és gyakran bizarr szimbólumokat. A darab nem mentes az ember belső ősi ösztönvilágának a végletes kifordításától, sőt (lehet, hogy) arról szól. Azonban finom és mesterien szerkesztett táncos-zenés koreográfiával fogalmazza meg azt. Mindenesetre én szórakozva engedtem át magam az olyan különféle  emberi ösztönök megfigyelésének, mint például pedofília.

Bár a műben valamilyen formában szinte folyamatos utalás van a szexualitásra, egy gyermek számára mindez rejtve és észrevétlen maradhat. Ugyanis nincs fedetlen intim testrész, nincsenek egyértelmű szexre utaló mozdulatok, hanem test- és mozdulatfűzérek engednek bennünket következtetni vágyakra, indulatokra akár. Az előadás egy történetet mesél el, amit talán csak a forgatókönyvíró és a színészek értenek és látnak át teljesen. De a 2x75 perc alatt a történet megértése nélkül is önfeledten el lehet csodálkozni a mesterien kimunkált részleteken, csemegézni a szereplők tökéletes mozdulataiban és sodródni a lendületes dinamikában. A majdnem teltházas produkció után iszogattunk még egy kicsit a Trafó büféjében, ahol egy korsó sör 400 Forint, és a társaság flex.

Mucsi Zoltán szemérmes és Andrássy Máté (!) titanoid előadásmódja miatt is érdemes elmenni az előadásra.

A bejegyzés trackback címe:

https://flex.blog.hu/api/trackback/id/tr86434500

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aka: pierre 2008.04.20. 23:28:04

Ez egy igen-igen kemény világ! Jó volt.
2 alkalommal éreztem, hogy ez egy hosszú (3órás) előadás.
- Az első jelenetnél:
10 percig csak vergődés volt. Már nem tudom, hogy végül ki vergődőtt jobban. Ők vagy én. Remélem ők is élvezték.
- Aztán jött az Ikeás jelenet: nemtudommilyenhosszúvolt. de nagyon az volt. Összeraktak 12en egy nyolc talpazatból álló fémszerkezetet. Niels Petter Molvaer (www.nilspettermolvaer.no) szerint űrhajó. De ő semmit sem értett.
Szerintem templom. Persze lehet, hogy Nils többet értett mint én. (Nem találkoztunk Nilsszel)
Frankó ötlet. De marha hosszúra sikerült. Persze az előadáshoz képest. Na meg szerintem.... blabla.
Engem az ütemezés kinyir, ha nem olyan. És nem volt olyan. ááááh.

Finom ősi hangulat volt. Izadtak. Elkenték magukról a nővény-pikkely testfestékeket. Egymásra és a padlóra.
Tyűhű.

süti beállítások módosítása